scrolling text

Selamat datang ke blog HackingSoftware41. Selamat membaca. Jangan lupa lawati www.jomgegar.com jumpa anda disana

ads

loading...

Tuesday, July 9, 2013

[TuT] Reset Password windows 7 using Trinity Rescue Kit 3.4 / set semula password win 7 menggunakan Trinity Rescue Kit 3.4



Assalamualaikum kawan-kawan, bertemu lagi kita pada entry kedua pada hari yang sama dalam tajuk " How to reset password windows 7 using Trinity Rescue Kit " . Kali ini aku nak kongsikan dengan korang cara-cara bagaimana kita nak reset password windows 7 menggunakan .iso yang kita perlu download. Idea ni pun aku copy dari group community aku dan aku kongsikan kat sini semoga bermanfaat pada korang semua.

1. Okey mula-mula korang kene download Trinity Rescue Kit ni
    Korang follow link ni untuk download http://trinityhome.org/Home/index.php?wpid=116&front_id=12

2. Selepas korang dah siap download .iso tadi korang dikehendaki burn .iso tersebut dalam dvd atau usb korang. usb 4GB dan keatas sahaja k. Ada beberapa cara untuk korang burn kan .iso tadi dalam dvd dan usb. Untuk usb korang boleh menggunakan unetbootin dan untuk dvd korang leh gunakan Laptop korang sendiri atau follow link ni http://www.imgburn.com/.

3. Selepas itu korang kena dapatkan username untuk pemilik laptop atau pc yang korang nak recover password tu.



4. Dalam gambar diatas, Administrator adalah username pc tersebut. Username ini yang akan korang gunakan untuk log in dalam PC tersebut.

5. Selepas korang dah siap burn .iso tadi dalam dvd atau usb, korang masukkan dvd tersebut dalam dvd-tray. Bagi pengguna usb korang masukkan pada port usb tu dan seterusnya korang restart pc dan boot Trinity Recue Kit as first boot. Dan press enter.

6. Apabila dah prompt Trinity Rescue Kit (TRK) korang pilih line yang pertama. Run Trinity Rescue Kit 3.4. Selepas itu korang highlight pada windows password Resetting.

7.  Seterusnya korang highlight pulak pada "winpass with prompt for username first". Pastu korang taip nama username tadi pada : Username to Reser Password of :

8. Seterusnya korang taip number 1 pada => Make your choice or q to quite [1]:

9. Seterusnya korang taip 1 untuk clear user password.

10.  Seterusnya korang quite this menu dan taip reboot. Pc akan automatik reboot dan setting semula first anda kepada default.
                                                                                

                                 "Selamat Mencuba dan Selamat menjalani ibadah puasa"

No comments:

Post a Comment